Unge som rollemodeller

Center for Ungdomsforskning (CeFU) viser, at unge lærer mest af hinanden. Når de får mulighed for at være rollemodeller, udvikler de både selvtillid, ansvarsfølelse og lyst til at bidrage positivt til fællesskabet.

Læs mere »

Leg & bevægelse

WHO og Sundhedsstyrelsen understreger, at fysisk aktivitet forbedrer både sundhed, koncentration og indlæring. Når børn får mulighed for at lege og bevæge sig i løbet af skoledagen, øges deres evne til at deltage aktivt i undervisningen.

Læs mere »

Trivsel & fællesskab

VIVE’s forskning viser, at elever, der føler sig som en del af fællesskabet, har lavere risiko for mobning og højere trivsel. Et stærkt fællesskab er en beskyttende faktor mod både sociale og mentale udfordringer.

Læs mere »

Relationer & læring

Forskning viser, at relationer er helt afgørende for børns læring og udvikling. Ifølge Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) lærer elever mere og trives bedre, når de oplever tryghed, tillid og støtte i hverdagen. Stærke relationer til både lærere og klassekammerater giver eleverne mod til at deltage aktivt og tro på egne evner. Hos FRESH Academy arbejder vi med at styrke netop disse relationer – fordi vi ved, at læring starter i fællesskabet.

Læs mere »